CPM Beregner

Hos Advicer bruger vi CPM-priser hver eneste dag. Det er sådan vi blandt andet holder øje med, hvor meget værdi vi skaber med vores marketingindsatser. Det at arbejde med metrikker og udregninger kan være en besværlig proces, og det kan give anledning til at gribe om lommeregneren mange gange i løbet af en arbejdsdag. Derfor har vi skabt dette værktøj, der gør arbejdet nemmere for os – Og nu kan det også gøre livet nemmere for dig. Synes du generelt bare, at livet er for kort til at sidde og holde hånd i hanke med din markedsføring på denne måde? Så tøv ikke med at kontakte os i Advicer. Vi står klar til at tage din virksomhed til det næste niveau!

CPM


Omkostning


Antal visninger


Hvad er CPM?

CPM står for Cost Per Mille, og det betyder direkte oversat ”pris for 1.000 visninger”. Det er en metrik, der ofte bruges i markedsføring; både til at vurdere effektiviteten af en kampagne, men den bruges også til at købe ind med. Du kan stort set ikke slippe afsted med at arbejde inden for digital marketing, uden at skulle forholde dig til CPM. Det er en kernemetrik inden for både Display og SoMe-annoncering. To discipliner vi i øvrigt sagtens kan hjælpe din virksomhed med at excellere inden for.

Hvordan beregner man CPM?

Den nemmeste måde at beregne CPM på er ved at bruge vores CPM-beregner ovenfor. Du skal bruge to variabler for at udregne CPM-prisen: Total omkostning ved den givne medieindsats + det samlede antal af opnåede eksponeringer. Indsæt disse variabler i formlen ovenfor, og så har du den information, du skal bruge. Er CPM noget du beskæftiger dig med på daglig eller ugentlig basis, og virker det lidt besværligt at hive lommeregneren frem hver gang? Så tøv ikke med at gemme denne fane som et bogmærke til senere brug.

Hvorfor bruge et værktøj til at regne CPM?

Formlen bag CPM-udregning er ikke raketvidenskab, så for nogle virker det måske overflødigt at bruge en decideret CPM-beregner. Men faktisk er det et ret godt værktøj at have ved hånden, fordi det giver dig et nemt overblik. Her har vi nemlig gjort det nemt at bevæge dig rundt mellem de variabler, du skulle søge oplysninger på. Det gælder uanset om det, du står og mangler, er kampagnens totale omkostning, CPM-prisen eller antallet af visninger.