BLOG INDLÆG

Fordelene ved E-mail marketing

Nyhedsbreve eller tilbud sendt via mailinglister er en af de mange muligheder du har, til at kommunikere med dine kunder og andre, som er interesseret i din virksomhed og dine produkter.

friendly african american waitress taking order on notepad from customer
DEL

Når vi kigger på nyhedsbreve, er der nogle helt klare fordele ved at benytte dem.

Først og fremmest har modtagerne selv valgt at modtage dine nyheder og tilbud, dermed må vi også antage at de, i en vis grad, er interesseret i dine produkter og din virksomhed. Her er et par punkter der er værd at overveje, hvis du ønsker at gøre din E-mail Marketing endnu bedre.

4 punkter at tage højde for omkring e-mail marketing

  • Hvilken tid på dagen er det bedst at udsende mails på?
  • Hvilken dag er det bedst at sende mails på?
  • Hvad skal der stå i emnefeltet?
  • Afmeldinger fra nyhedsbreve er dårligt

Lad os kigge på de forskellige punkter enkeltvis:

Hvilken tid på dagen er det bedste at udsende nyhedsbreve?

Nogle mener det er bedst at sende markedsføringsrelaterede mails ud om morgenen. Vi mener ikke, der er noget tidspunkt der er specielt bedre end andre. Folk tjekker deres indbakke regelmæssigt, så man kan lige såvel fange deres interesse om eftermiddagen som om morgenen.

Hvilken dag er det bedste at sende nyhedsbreve på?

Der findes ikke en specifik manual til, hvornår det er bedst at udsende mails. I bund og grund vil vi mene, det gælder om at kende ens målgruppe. Undersøg din målgruppes rutiner og find ud af, hvornår de er aktive online. Hvis det giver mening at påvirke din målgruppe i weekenden, så send dem mailen der.

Hvad skal der stå i emnefeltet på mine nyhedsbreve?

For at øge succesraten på din e-mail kampagne, er det vigtigt at gøre teksten i emnefeltet kort, interessant og fangende. Modtageren er mere tilbøjelig til at reagere på mailen, når det klart fremgår af emnefeltet, hvad mailen egentlig omhandler. Der er ikke nogen garanti for om læserne er mere tilbøjelige til at læse mailen, hvis emnet indehold rabatter eller specifikke tilbud. Som udgangspunkt undgå at skrive misvisende ord som ”gratis” eller ”uden betaling,” hvis det reelt ikke er det.

Er afmeldinger fra nyhedsbreve dårligt?

Det er altid ærgerligt, når ens kunder ikke ønsker at følger en mere, men det har ikke den store effekt på selve kampagnen. Det kan faktisk være en fordel for kommende kampagner, da du herefter er mere sikret, at du kun har relevante og brugbare modtagere som abonnenter. Det handler i bund og grund om at have en så nøjagtigt statistik som muligt, hvilket du ikke har hvis halvdelen af modtagerne ikke er relevante.

Morten Bæk

Jeg er Digital Konceptudvikler og hjælper innovativt kunder med at udvikle, synliggøre og vækste deres virksomheder.