Kommunikativ opgave med mere affaldssortering som formål

Advicer har samarbejdet med Silkeborg Forsyning om at sikre, at mere affald blev sorteret, at affaldet blev sorteret rigtigt og at det blev iværksat på det rigtige tidspunkt.
Udover en kommunikativ informationskampagne indgik en hænger, der blev sat på borgernes affaldsbeholder, når den nye sortering startede op. Denne tryksag fungerede også som vejledning i affaldssortering, så den kunne tages med ind i husholdningen og gemmes.

Advicer leverede en strategi og en medieplan, der sikrede en bred dækning over for de berørte borgere med eksekvering på både displayannoncering, trykte annoncer og radiospots i prime time. Derudover kørte Advicer annoncering på sociale medier med korte videoer, som Silkeborg Forsyning havde produceret, der forklarede og viste sorteringerne i praksis.

 

Til kampagnen faciliterede Advicer photoshoot af de nye affaldsbeholdere inklusiv hængeren påsat grafisk, så  kampagnematerialet matchede den situation, der ville møde borgerne.

”Succes for EN PÅ LÅGET-kampagnen! I samarbejde med dygtige folk fra Advicer m.fl. fik vi kommunikeret kampagnen. En uhørt succesrig Facebook-kampagne baseret på korte, informative film. Det kan vi også takke Advicer-holdet for. De fik skruet en stærk medieplan sammen, der eksekverede primært som digital kampagne, men også på tryk og i radio, baseret på vores eget og Advicers lækre content. Er super tilfreds i mål med kampagnen. En fornøjelse at arbejde med dygtige og dedikerede mennesker”

Bjørn Koch Lærkedakl, Kommunikationsansvarlig i Silkeborg Forsyning

Play Video