Vil du ses? Display­annoncering kan ikke stå alene

Advicer blogindlæg
Daniella Düring

DIGITAL MARKETING SPECIALIST

Daniella Düring

+45 96 26 25 82

daniella@advicer.dk

Del

Indholdsfortegnelse

Vidste du, at med displayannoncer når du ud til ca. 90% af alle internetbrugere hver eneste dag? Det er lige præcis en af grundene til, at displayannoncering kan gøre en kæmpe forskel for alle virksomheder – også lokale virksomheder. Displayannoncering giver dig mulighed for nemt at ramme en bred målgruppe med netop dit budskab, og måske tiltrækker du endda nogle, du ikke vidste kunne være interesseret. Med displayannoncering skaber du awareness omkring dig og din virksomhed, og det handler i alt sin enkelthed om at blive set.

Hvad kan displayannoncering?

Displayannoncering er et simpelt, men effektivt værktøj til at skabe synlighed, og det kan give mulighed for at starte kunderejsen tidligere end hvad tilfældet havde været uden. Displayannoncering indeholder et udvalg af forskellige bannerformater, som kan passe præcis til det, man ønsker at vise, samt den ønskede opmærksomhed, man gerne vil opnå.

Displayannoncering gør det nemt at nå bredt ud til både eksisterende, men også nye og potentielle kunder indenfor dit område. Displayannoncering kan derfor også bruges både til branding og event- eller produktspecifikt materiale.

Displayannoncering kan ikke stå alene

Selvom displayannoncering kan være et effektivt værktøj til at ramme en specifik målgruppe, så kan det ikke stå alene. Derfor bør du overveje hvilke andre medier, du ønsker at bruge sideløbende, og hvordan de kan hænge sammen med din displayannoncering. Din målgruppe er sjældent tilstede på kun ét medie, og derfor skal du heller ikke kun være ét sted.

Displayannoncering er især effektivt til at skabe awareness, så du bør overveje at vælge et medie, som kan noget andet. F.eks. er sociale medier specielt gode til at skabe konverteringer.

Konklusion

Kort sagt, så er displayannoncering et markedsføringsværktøj, som alle burde benytte sig af uanset størrelsen på virksomheden. Displayannoncering giver din virksomhed synlighed, muligheden for at være kreativ og tiltrække målgruppen med lige netop det budskab, du ønsker. Overvej dog altid hvilke andre medier, du gerne vil have til at køre sideløbende med din displayannoncering, så du får mest muligt ud af din markedsføringsstrategi og opnår præcis de mål, du sætter for din markedsføring.