Derfor skal Snapchat indgå i dit mediemix

Gå ikke glip af det store potentiale på Snapchat

Advicer blogindlæg
Anne Sofie Kristensen

Digital Planner

Anne Sofie Kristensen

+45 96 26 25 87

annesofie@advicer.dk

Del

Indholdsfortegnelse

Snapchat bliver ikke brugt lige så hyppigt blandt annoncører som Facebook og Instagram, men vi synes bestemt, at det er værd for flere virksomheder at indtænke Snapchat i deres mediemix, da platformen bliver brugt mange gange dagligt og faktisk har en bred og varieret brugerbase.

Men hvad kan Snapchat og hvem bruger egentlig mediet? Læs med her og bliv klogere på det sociale medie.

Hvorfor vælge Snapchat?

Snapchat er et af de mest brugte sociale medier i Danmark, og platformen har månedligt mere end 2 millioner aktive brugere. Hele 45% af den danske befolkning er faktisk aktive på Snapchat, og det er derfor muligt at nå ud til mange potentielle kunder.

En af de helt store fordele ved mediet er, at de danske brugere er på appen dagligt for at snappe med deres venner, se historier, følge med i højdepunkter fra Spotlight eller andet. Faktisk åbner hele 61% af brugerne appen op til flere gange dagligt. Det vil altså sige, at Snapchat-brugere er meget aktive og bruger en del tid på platformen, hvilket giver gode betingelser for annoncer.

En anden fordel ved mediet er, at annoncerne vises på hele skærmen – og man har derfor mulighed for at fange brugernes fulde opmærksomhed med stærkt billed- eller videomateriale. Du kan derfor få dine budskaber ud til netop din målgruppe via fængende og relevant indhold.

Vælg din målretning

Med annoncering på Snapchat kan du opnå forskellige målsætninger. Det kan for eksempel være at du ønsker at skabe mere trafik ind til din virksomheds hjemmeside, eller måske vil du gerne forøge kendskabsgraden til din virksomhed.

På Snapchat kan du vælge mellem forskellige målretninger – herunder ses nogle af de forskellige muligheder:

  • Øget brandkendskab
  • Flere app installationer
  • Trafik til hjemmeside
  • Konverteringer
  • Flere salg i din webshop
  • Leadgenerering

Snapchat vil altid forsøge at optimere mod de bedste resultater, alt efter hvilken målretning du vælger. Det er derfor essentielt, at du fra start gør dig overvejelser om, hvad du ønsker at opnå med din Snapchat annoncering, så du får valgt den helt rigtige kampagnemålsætning.

Hvem bruger Snapchat?

Målgruppen på Snapchat er bredere end mange tror. Der er faktisk flest aktive brugere mellem 18-35 år, hvilket vil sige, at det er et helt optimalt sted at nå ud til Generation Z og Generation Y – også kendt som Millenials.

Så hvis din målgruppe hører ind under denne aldersgruppe er det særligt relevant at begynde at kigge mere ind i Snapchat annoncering.

På Snapchat  kan du med forskellige parametre sikre, at du når ud til lige netop din specifikke målgruppe. Blandt andet kan du specificere hvilket geografisk område, du ønsker at ramme. Derudover kan du foretage demografiske valg omkring din målgruppe (såsom køn, alder, mm.). Du kan også være endnu mere specifik og definere din målgruppes interesser og adfærd, hvis det er relevant for din virksomhed og dine produkter.

Opsummering Som du har læst indtil nu, er der flere aspekter, der er med til at gøre Snapchat et særlig attraktivt medie at inkludere i dit marketingmix. Så hvis din målgruppe er aktiv på mediet, og du kan skabe engagerende indhold, er det bestemt værd at kaste sig ud i annoncering på det sociale medie, da du her kan nå bredt ud og skabe større engagement omkring din virksomhed.