Gated content – hva’ er det?

Advicer blogindlæg
Trine Lund

COO

Trine Lund

+45 96 26 37 52

trine@advicer.dk

Del

Indholdsfortegnelse

Vil du gerne skaffe flere leads?

Så kunne det være, at du skulle overveje at producere noget gated content. Ja, det var lige endnu et buzzword til samlingen. Og slet ikke noget dårligt buzzword, endda. Gated content kan nemlig være din genvej til brændvarme leads, der på sigt kan konverteres til loyale kunder.

Det hele starter dog hos dig. Du har fået en sindssygt god idé. Eller du har en helt unik viden om et emne, som du ved kan skabe værdi for andre. Du vil egentlig ikke tage penge for at give din viden videre – men du er altså heller ikke lige typen, der giver ved dørene.

Hvad er gated content?

Her kommer gated content ind i billedet. Gated content er nemlig – som ordet måske afslører – indhold, som du har låst inde bag en bestemt handling fra dine potentielle kunder. For at få adgang til det givne content, vil det i mange tilfælde kræve, at brugerne tilmelder sig med e-mail, navn og evt. arbejdsplads – og har de gjort det, ja, så har du skaffet dig et varmt lead til samlingen – som forhåbentligt på sigt bliver konverteret til et salg.

Før du bevæger dig ud i at producere gated content, er det dog en god idé at udvikle forskelligt content, der ikke ligger bag en formular til udfyldning af e-mails. På den måde kan du og din virksomhed opbygge et godt ry, inden I kaster jer ud i at gemme jeres content væk. Med andre ord er det altså en god idé at starte ud med nogle smagfulde appetizers, før I kræver e-mailadresser og andet i bytte.

Hvad kan bruges til gated content?

Men hvad kan bruges som gated content? At betale med sin e-mailadresse kræver alligevel, at der er noget information, man ikke kan skaffe andre steder. Derfor skal det gated content, som du udbyder, have en vis værdi. Hvad gated content er for dig og din virksomhed, er ikke nødvendigvis det samme for alle.

Jeg vil næsten vove at påstå, at det kun er fantasien, der sætter grænser. Det mest almindelige er dog en spændende e-bog, et informativt webinar, et white paper, kampagnetilbud eller gode rabatter. Det vigtigste er sådan set, at du har noget indhold, som er noget værd. Det behøver ikke være fuldstændig banebrydende information, men det skal altså have noget værdi for at kunder eller potentielle kunder vil udlevere en e-mail for at få fingrene i det. Udfylder de potentielle kunder denne formular, har du faktisk fået et lead i banken – en mailadresse, som du fremover kan bruge i din markedsføring.