TikTok-annoncering– skal du med på bølgen?

Advicer blogindlæg
Simone Bang Gerdes

SOCIAL MEDIA SPECIALIST

Simone B. Gerdes

+45 96 26 10 61

simone@advicer.dk

Del

Indholdsfortegnelse

Du har helt sikkert hørt om det nyeste skud på stammen i det digitale univers. Vi er her for at fortælle dig, at du bør overveje TikTok som en del af din markedsføringsstrategi. Men først er det vigtigt at forstå, hvordan TikTok virker og hvordan du bruger annonceplatformen til din fordel, så din markedsføringsindsats bliver en succes!

TikTok er det nye sort indenfor digital markedsføring

Den populære platform kan ikke længere ignoreres, når det kommer til digital markedsføring. Selvom TikTok har delt vandene og gennemgået en del kontroverser, så har platformen oplevet stor vækst over de seneste år. Måske har du allerede stiftet bekendtskab med den populære platform eller haft overvejende tanker omkring markedsføring af din virksomhed på TikTok?

Målsætning er alpha omega

Start med at forholde dig til, hvorfor du gerne vil annoncere på TikTok. Det er altafgørende for din virksomheds succes, at du er klar over hvilket resultat, du ønsker at opnå med din TikTok-kampagne. Det lyder måske uoverskueligt, men bare rolig. Når du skal starte en ny kampagne på TikTok, kan du vælge mellem forskellige kampagnemålsætninger med hvert sit formål og omkostninger. En målsætning indikerer, hvordan du ønsker at TikTok-brugerne skal agere, når de ser din annonce.

Det kan bl.a. være:

  • Rækkevidde
  • Trafik
  • Leadgenerering
  • Videovisninger
  • Interaktioner

Spark Ads – Go eller no go? 

Go go go! Spark Ads er et nyt integreret annonceformat, som giver mulighed for at udnytte dine organiske TikTok-opslag til annoncer. Det gør, at levetiden for dine organiske opslag øges, mens du samtidig når ud til en målgruppe, som potentielt ikke ville have set opslaget. I modsætning til de almindelige annoncer bruger Spark Ads opslag fra din virksomheds TikTok-konti, hvilket sikrer at alle interaktioner som kommentarer, delinger, likes og visninger tildeles de organiske opslag.

Vi har testet Spark Ads formatet for dig, og vi har opnået gode kampagneresultater. Start med at dele dine organiske opslag på TikTok, hvorefter vi anbefaler at lade opslagene opnå deres fulde organiske rækkevidde og eksponeringer over 2-3 dage, inden du opretter opslagene som Spark Ads.

Målret mod din målgruppe 

Måske synes du ikke, at TikTok er relevant for din virksomhed, fordi dine produkter/services ikke henvender sig til den unge målgruppe. Her kan vi fortælle, at antallet af ældre brugere på TikTok i de sidste par år har været stigende. Ifølge TikTok er der over 1 million aktive danske brugere på platformen i alle aldersgrupper (TikTok, Rapport 2023). I TikToks annoncecenter kan du målrette dine annoncer til specifikke målgrupper baseret på demografi, interesser, adfærd og andre faktorer. På den måde har du mulighed for at nå ud til målgruppen med en høj grad af nøjagtighed og effektivitet.

Trends på TikTok 

Det kan være udfordrende at vide, hvordan man skaber annonceindhold, der fanger målgruppens opmærksomhed. Vi har erfaret, at TikTok-brugere tiltrækkes af autentisk, relaterbart og underholdende indhold. Underholdende indhold spænder bredt, det kan bl.a. have en sjov, personlig eller positiv vinkel – vigtigst af alt, skal du integrere de trends som giver mening for din virksomhed. Disse elementer vægter højere end et primært salgsorienteret fokus og er essentielle for at skabe succesfulde annoncer på TikTok.

Opsummering

Så langt, så godt. For at opsummere ovenstående er TikTok ikke længere en døgnflue, men derimod et medie som giver god mulighed for hurtigt at nå ud til målgruppen. Målsætning er afgørende for din virksomheds succes på TikTok. I forlængelse heraf kan Spark Ads integreres i din strategi, således at du får mest muligt ud af din tilstedeværelse på TikTok.