Sådan får du dine produkter solgt

Gør opmærksom på dine produkter på et splitsekund med displayannoncering
Displayannoncering virker ikke optimalt, hvis kvaliteten af banneret ikke fanger målgruppens opmærksomhed med det samme.
Derfor giver det ikke værdi nok, blot at vise et billede af produktet samt en beskrivende tekst. Det giver mere værdi at kommunikere et budskab, som de besøgende kan relatere til. Sælger du eksempelvis mobiltelefoner, er det sælgende budskab måske mere ”Knivskarpe billeder uden at bekymringer om plads” i stedet for ”Nokia T5, ultra 300D kamera og 64GB plads.”
Google Ads
Den værdi, man kan opnå ved søgeannoncer gennem Google Ads, er enorm.
På baggrund af data kan dine produkters tilstedeværelse sikres der, hvor en potentiel kunde foretager en produktsøgning, som har relevans for dine produkter. I samspil med skræddersyede landingsider på din hjemmeside eller webshop, er Google Ads et magtfuldt redskab at benytte til at reklamere for dine produkter. Desuden kan der føres budgetkontrol, så man får mest mulig ud af markedsføringskronerne.
Sociale medier
Sociale medier er en fremragende platform til at reklamere for dine produkter.
Foruden mulighederne for adskillige annonceringsformater, kan du øge fokus på udvalgte produkter, uden at det koster dig en krone. Via Facebook kan du oprette et forretningsområde på din virksomhedsside, hvor du kan tilføje udvalgte produkter og efterfølgende tagge dem i opslag og kommentarer. Via Instagram kan du benytte Instagram shopping, hvor du på dine billeder kan markere flere produkter og linke direkte ind til din webshop.
Søgemaskineoptimer din hjemmeside/webshop
Søgemaskineoptimering (SEO) er enorm vigtig, uanset om du arbejder med en webshop, eller har en hjemmeside der tilbyder en service. Godt SEO-arbejder sikrer, at din forretning og alle dens produkter er synlig på søgemaskinerne.
Uden korrekt opsætning af sidetitler, produktnavne, søgbar tekst med mere kan du godt vinke farvel til trafikken fra søgemaskinerne.
Vi plejer at sige, at SEO-arbejde har en effekt på sigt, og altså ikke bare en her og nu-effekt. Så snart søgemaskinerne har indekseret din hjemmeside eller webshop, og du rangerer på første side, gør søgemaskinerne resten af arbejdet for dig. Men vejen dertil kræver ofte en indsats - og løbende opfølgning på resultaterne.