Præsenter dine produkter flere steder

Sådan får du dine
produkter solgt

Hvor og hvordan du præsenterer dine produkter er altafgørende for, om du fanger folks opmærksomhed og får solgt varen.

Mange virksomheder er alt for generelle i deres kommunikation til deres kunder, og adskiller sig derfor ikke fra alle de andre konkurrenter. Det handler ofte om at fokusere på netop det problem, dit produkt løser. Webshoppen, hvor man kan købe produktet er, som forventet ofte, meget informerende. Det betyder dog ikke, at præcis samme budskab skal være gældende på andre platforme.

Kob Produkt
AdWords annoncering

Gør opmærksom på dine produkter på et splitsekund med displayannoncering

Displayannoncering virker ikke optimalt, hvis kvaliteten af banneret ikke er god til at opfange målgruppens opmærksomhed med det samme. Derfor giver det ofte ikke meget værdi blot at vise et billede af produktet samt en beskrivende tekst. Det giver mere værdi at kommunikere et budskab, som de kan relatere til. Sælger du eksempelvis mobiltelefoner, er det sælgende budskab måske mere ”Knivskarpe billeder uden at bekymringer om plads” i stedet for ”Nokia T5, ultra 300D kamera og 64GB plads.

Google Ads

Den værdi, man kan opnå ved søgeannoncer gennem Google Ads, er enorm. På baggrund af data kan dine produkters tilstedeværelses sikres der, hvor en potentiel kunde foretager en produktsøgning, som har relevans for dine produkter. I sammenspil med skræddersyet landingssider på din hjemmesider eller webshop, er Google Ads et magtfuldt redskab at benytte til at reklamere for dine produkter. Desuden kan der føres budgetkontrol, så man får mest mulig ud af markedsføringskronerne.

online eksponering
Mobilvenligt Website

Sociale Medier

Sociale medier er fremragende platforme til at reklamere for sine produkter. Foruden mulighederne for adskillige annonceringsformater, kan du øge fokus på udvalgte produkter, uden at det koster dig en krone. Via Facebook kan du oprette et forretningsområde på din virksomhedsside, hvor ud kan tilføje udvalgte produkter og efterfølgende tagge dem i opslag og kommentarer. Via Instagram kan du benytte Instagram shopping, hvor du på dine billeder kan markere flere produkter og linke direkte ind til din webshop.

Søgemaskineoptimer din hjemmeside/webshop

Søgemaskineoptimering (SEO) er enorm vigtig – især for webshops. Godt SEO-arbejder sikrer, at din forretning og alle dens produkter er synlig på søgemaskinerne. Uden korrekt opsætning af sidetitler, produktnavne med mere kan du godt vinke farvel til trafikken fra søgemaskinerne.

Vi plejer at sige, at SEO-arbejde har en effekt på sigt, og altså ikke en her og nu-effekt. Så snart søgemaskinerne har indekseret din hjemmesider eller webshop, og du rangerer på første side, gør søgemaskinerne resten af arbejdet for dig.

Indholdsoptimering SEO

Opbyg en markedsførings
plan med os

advicer skaber full service markedsføring