Hvorfor er SEO vigtigt for min forretning?

Vi kan ikke komme udenom, at online tilstedeværelse er vigtigt i den digitale tidsalder. SEO hjælper med at opnå synlighed online, hvilket potentielt kan føre til, at flere finder frem til din hjemmeside.

Advicer blogindlæg
Niklas Meldgård

SEO SPECIALIST

Niklas Meldgård

+45 96 26 25 96

niklas@advicer.dk

Del

Indholdsfortegnelse

Faktisk bruger op mod 80 procent af forbrugerne søgemaskiner som Google til at tage købsbeslutninger.

Hvad er SEO?

SEO står for search engine optimization, på dansk søgemaskineoptimering, og er en betegnelse for samtlige tiltag man kan lave for at få sin hjemmeside højt placeret i søgeresultaterne, når dine kunder søger efter dine ydelser i søgemaskinerne.

Du kan øge din synlighed, hvis du formår at være til stede på netop de søgeord, dine potentielle kunder søger efter. På den måde kan du tiltrække mere trafik til hjemmesiden og potentielt sælge mere af dine produkter eller ydelser. Grundlæggende handler det om at optimere din hjemmeside, så den bliver så let at finde for kunderne som muligt.

Der skal være overensstemmelse mellem søgeord, potentielle kunder søger efter, og de søgeord der er relevante for din virksomhed. Jo flere hjemmesider der konkurrerer om de samme søgeord i søgemaskinerne, jo større er konkurrencen også – derfor er det vigtigt, at man har styr på SEO.

Hvorfor bør SEO være en del af min markedsføring?

90 procent af al trafik på hjemmesider kommer fra søgemaskiner som Google, Yahoo, Bing og så videre, hvor Google er den dominerende på markedet. Derfor er det vigtigt at opnå gode placeringer på Google, hvis man vil være synlig for sine kunder. De fleste brugere vælger de søgeresultater, der er på side 1. Vi er blevet vant til at finde information hurtigt, hvorfor en topplacering på side 1 oftest er målet.

Med SEO opnår du synlighed i de organiske søgeresultater, som har en langt større tiltro blandt brugere end de betalte placeringer/reklamer i Google. Faktisk klikker langt flere på de organiske søgeresultater end på reklamerne i Google – derfor er SEO en strategi, som du som virksomhed bør overveje.

SEO er en investering på den længere bane for din virksomhed. God SEO ligger oftest forud for blandt andet mere kortsigtede markedsføringsaktiviteter som betalt tilstedeværelse blandt søgeresultaterne, og er derfor et godt sted at starte. Hvis det er gjort rigtigt, kan SEO blive ved med at give afkast lang tid efter, det er iværksat.

Hvordan får jeg succes med SEO?

SEO kræver, at man har indsigt i de søgeord og søgesætninger, der efterspørges samt konkurrencen på søgeordene. Vi kigger på, hvad dine potentielle kunder søger på og køber på nettet, og sammenholder dette med konkurrerende hjemmesider på samme søgninger. De valgte søgeord optimeres herefter gennem indholdet på sitet. Det er vigtigt at optimere hele sitet, da hver side er unik med forskellige formål og/eller søgeord.

For at få succes med SEO er det vigtigt, at du har noget indhold, der omhandler de søgeord, dine kunder efterspørger. Hertil er det vigtigt, at du har en teknisk velfungerende hjemmeside, der er brugervenlig, samt at den er mobilvenlig. Desuden kræver hjemmesiden tiltro og anerkendelse fra andre hjemmesider i form af links, der fører til siden.

Vil du starte SEO optimering i dag?

Der er flere end 200 parametre at forholde sig til, når man arbejder med SEO. Vi hjælper dig med at lægge en målrettet SEO-strategi, der vil skabe mærkbare resultater på sigt. Kontakt os og få en uforpligtende snak om hvilken løsning, der er bedst for dig.