13 august 2018

Hvordan markedsfører du et produkt?

Nür man ønsker at sÌlge sit produkt, skal man arbejde strategisk med de rette budskaber til de rette mülgrupper.

Morten Baek

Web manager

Morten BĂŚk

+45 96 26 25 89

Del

Indholdsfortegnelse
    Add a header to begin generating the table of contents

    Jeg vil nÌvne nogle af de mest effektive metoder til at markedsføre produkter, men først vil jeg pointere, hvor vigtig helhedsoplevelsen for dine kunder er i kommunikationen. Uanset hvilke medier eller platforme der markedsføres pü, er det vigtigt, at din visuelle identitet altid stür klart og tydeligt. Jeg antyder ikke til, at prÌcis samme budskaber og annoncer skal gøre sig gÌldende pü alle platforme, men at den røde trüd i markedsføringen vedligeholdes.

    SEO (søgemaskineoptimering)

    Süfremt du har en hjemmeside eller webshop til at fremvise dine produkter, er søgemaskineoptimeringen vigtig. Godt gennemarbejdet optimeringsarbejde gør produkterne synlige pü diverse søgemaskiner. Mange forsømmer at opsÌtte sidetitler eller metabeskrivelser pü deres produkter eller ydelser, hvilket ofte resulterer i at hjemmesidens indhold rangeres meget lavt.

    SEO-arbejde giver ikke her-og-nu-resultater, men skaber pü sigt meget vÌrdi. Sü hvis du skal markedsføre et produkt, er det vigtigt, at du giver de rigtige informationer til søgemaskinerne, da meget trafik kommer direkte fra Google søgninger (organiske søgninger).

    LĂŚs mere om SEO her
     

    Google Ads

    Efter at din hjemmeside er søgemaskineoptimeret, ligger Google Ads lige til højrebenet. Google Ads er søgeordsannoncer for eksempelvis produkter, som eksponeres til relevante interesserede. Søgeannoncer kan først og fremmest medvirke til øget trafik, fordi de leder interesserede direkte ind til dine produkter, efter at de har søgt pü dem. For det andet medvirker det ogsü til at øge din generelle rangering pü Google. Disse søgeannoncer skal dog gennemtÌnkes.

    Hvis man for eksempel sælger tøj til børn, så vil det være oplagt at anvende søgeordet ”børnetøj”. Men måske er det bedre at benytte ”babytøj”? Det lyder måske ikke så professionelt, men der er højst sandsynligt flere, der søger på babytøj end børnetøj – den slags forskelle i data hjælper vi gerne med at afdække.

    LĂŚs mere om Google Ads her
     

    Displayannoncering

    Modsat søgeannoncer er displayannoncering et andet ord for bannerannoncering. Det betyder, at du har flere parametre at spille pü, nür du ønsker at øge opmÌrksomheden for et bestemt produkt. Displayannoncering eksekveres pü baggrund af data, süsom brugeradfÌrd, geografi, demografi m.m. Det betyder, at du kan eksponere annoncer netop der, hvor din mülgruppe befinder sig. Det stiller dog høje krav til kvaliteten af bannerannoncen. Nogle gode rüd er at bruge sü lidt tekst og sü fü budskaber som muligt. Hold desuden farvespektret nede. Hold dig til Êt klart og tydeligt budskab. Du har ofte kun fü sekunder til at fange mülgruppens opmÌrksomhed.

    LĂŚs mere om displayannoncering her
     

    Radio

    Radiospots er ikke klikbare, og kan ikke gemmes eller genafspilles. Derimod indeholder radiospots evnen til underbevidst at püvirke lytterne. Du kan direkte kommunikere til eksisterende og potentielle kunder pü 20-30 sekunder. VÌr derfor klar og tydelig i formuleringen, for lytteren skal forstü dit budskab første gang det høres. Püvirk lytteren med vedhÌngende melodier eller slogans, som efterlader budskaber og opbygger kendskab til dit produkt.