Skip to content

BLOG INDLÆG

Google AdWords eller Google Ads?

Der er mange begreber at forholde sig til og holde styr på, når man bevæger sig ind i den komplekse verden af online markedsføringsmuligheder. Vi hjælper dig gerne på vej.

Google AdWords eller Google Ads?
DEL

Adwords bliver til Ads

Google AdWords er en tjeneste, men har for mange også været betegnelsen for en markedsføringsaktivitet. Tjenesten har eksisteret siden år 2000, og tiden har været inde for Google at forny sig på dette område. Derfor har tjenesten Google AdWords skiftet navn til Google Ads. Der er altså ikke tale om en ny tjeneste, men et navneskifte.

Med en rebranding af sine tjenester sikrer Google sig at være udstyret til at tilbyde annoncørerne at leve op til de tendenser, der viser sig på denne del af markedet for den online markedsføring. Udover navneskiftet fra Google AdWords til Google Ads, så lægges Google Analytics 360 suite og DoubleClick sammen på Google Marketing Platform, ligesom DoubleClick Ad Exchanger og DoubleClick for Publishers også lægges sammen og bliver til Google Ad Manager.

Hvad betyder det for mig som annoncør?

Måske opsætter, eksekverer og optimerer du selv på dine kampagner, eller du kan have uddelegeret det til specialister. Uanset, så har Google lavet denne opgradering med det formål at kunne strømline og skabe mere sammenhæng mellem deres brands – ligesom det ofte er målet for annoncørerne selv. Derudover optræder nu en palet af muligheder, som ikke var tilgængelige tidligere i Google AdWords, hvilket kan komme dig som annoncør direkte til gode. Nogle af de tilføjede segmenteringsmuligheder er dog så nye, at omfanget er begrænset, heriblandt muligheden for at anvende livsbegivenheder som segmenteringsparameter. Vi forventer, at Google udvikler videre på disse segmenteringsmuligheder, så både de og annoncørerne kan blive klogere på målgrupperne.

Skal vi sikre dig, at du altid har opsat dine betalte søgekampagner bedst muligt i forhold til de muligheder, markedet tilbyder? Kontakt os for en uforpligtende snak om dine nuværende aktiviteter og fremtidige potentiale.

Trine Lund

Jeg rådgiver vores kunder i strategier inden for online markedsføring. Jeg hjælper dig til at optimere dit markedsføringsbudget og ramme din målgruppe gennem mine specialer i displayannoncering, sociale medier og Google Ads.

Scroll To Top