Fordelene ved E-mail marketing

Nyhedsbreve eller tilbud sendt via mailinglister er en af de mange muligheder du har for at kommunikere med dine kunder og andre, som er interesserede i din virksomhed og dine produkter.

Advicer blogindlæg
Daniella Düring

DIGITAL MARKETING SPECIALIST

Daniella Düring

+45 96 26 25 82

daniella@advicer.dk

Del

Indholdsfortegnelse

Der er nogle helt klare og tydelige fordele ed at anvende nyhedsbreve. Først og fremmest har modtagerne selv valgt at modtage dine nyheder og tilbud, dermed må vi også antage, at de i en vis grad er interesserede i dine produkter og din virksomhed. Her er et par punkter, der er værd at overveje, hvis du ønsker at gøre din E-mail Marketing endnu bedre.

Fire punkter at tage højde for ift. e-mail marketing

  • Hvilken tid på dagen er det bedst at udsende mails?
  • Hvilken dag er det bedst at sende mails?
  • Hvad skal der stå i emnefeltet?
  • Afmeldinger fra nyhedsbreve er dårligt

Lad os kigge på de forskellige punkter enkeltvis:

Hvilken tid på dagen er det bedst at udsende nyhedsbreve?

Nogle mener, det er bedst at sende markedsføringsrelaterede mails ud om morgenen. Vi mener ikke, der er noget tidspunkt, der er bedre end andre. Folk tjekker deres indbakke regelmæssigt, så man kan lige såvel fange deres interesse om eftermiddagen som om morgenen.

Hvilken dag er det bedst at sende nyhedsbreve på?

Der findes ikke en specifik manual til, hvornår det er bedst at udsende mails. I bund og grund vil vi mene, det gælder om at kende sin målgruppe. Undersøg din målgruppes rutiner og find ud af, hvornår de er aktive online. Hvis det giver mening at påvirke din målgruppe i weekenden, så send mailen afsted der.

Hvad skal der stå i emnefeltet på mine nyhedsbreve?

For at øge succesraten på din e-mail kampagne er det vigtigt at gøre teksten i emnefeltet kort, interessant og fængende. Modtageren er mere tilbøjelig til at reagere på mailen, når det klart fremgår af emnefeltet, hvad mailen egentlig omhandler. Der er ikke nogen garanti for, om læserne er mere tilbøjelige til at læse mailen, hvis emnet indeholder rabatter eller specifikke tilbud. Som udgangspunkt bør du undgå at skrive misvisende ord som ”gratis” eller ”uden betaling,” hvis det reelt ikke er tilfældet.

Det er altid ærgerligt, når ens kunder ikke ønsker at følge en mere, men det har ikke den store effekt på selve kampagnen. Det kan faktisk være en fordel for kommende kampagner, da du herefter er mere sikret, at du kun har relevante og brugbare modtagere som abonnenter. Det handler i bund og grund om at have en så nøjagtig statistik som muligt, hvilket du ikke har, hvis halvdelen af modtagerne ikke er relevante.