20 september 2018
Fordelene ved E-mail marketing
Nyhedsbreve eller tilbud sendt via mailinglister er en af de mange muligheder du har for at kommunikere med dine kunder og andre, som er interesserede i din virksomhed og dine produkter.
Der er nogle helt klare og tydelige fordele ed at anvende nyhedsbreve. FÞrst og fremmest har modtagerne selv valgt at modtage dine nyheder og tilbud, dermed mÄ vi ogsÄ antage, at de i en vis grad er interesserede i dine produkter og din virksomhed. Her er et par punkter, der er vÊrd at overveje, hvis du Þnsker at gÞre din E-mail Marketing endnu bedre.
Fire punkter at tage hĂžjde for ift. e-mail marketing
- Hvilken tid pÄ dagen er det bedst at udsende mails?
- Hvilken dag er det bedst at sende mails?
- Hvad skal der stÄ i emnefeltet?
- Afmeldinger fra nyhedsbreve er dÄrligt
Lad os kigge pÄ de forskellige punkter enkeltvis:
Hvilken tid pÄ dagen er det bedst at udsende nyhedsbreve?
Nogle mener, det er bedst at sende markedsfÞringsrelaterede mails ud om morgenen. Vi mener ikke, der er noget tidspunkt, der er bedre end andre. Folk tjekker deres indbakke regelmÊssigt, sÄ man kan lige sÄvel fange deres interesse om eftermiddagen som om morgenen.
Hvilken dag er det bedst at sende nyhedsbreve pÄ?
Der findes ikke en specifik manual til, hvornÄr det er bedst at udsende mails. I bund og grund vil vi mene, det gÊlder om at kende sin mÄlgruppe. UndersÞg din mÄlgruppes rutiner og find ud af, hvornÄr de er aktive online. Hvis det giver mening at pÄvirke din mÄlgruppe i weekenden, sÄ send mailen afsted der.
Hvad skal der stÄ i emnefeltet pÄ mine nyhedsbreve?
For at Ăžge succesraten pĂ„ din e-mail kampagne er det vigtigt at gĂžre teksten i emnefeltet kort, interessant og fĂŠngende. Modtageren er mere tilbĂžjelig til at reagere pĂ„ mailen, nĂ„r det klart fremgĂ„r af emnefeltet, hvad mailen egentlig omhandler. Der er ikke nogen garanti for, om lĂŠserne er mere tilbĂžjelige til at lĂŠse mailen, hvis emnet indeholder rabatter eller specifikke tilbud. Som udgangspunkt bĂžr du undgĂ„ at skrive misvisende ord som âgratisâ eller âuden betaling,â hvis det reelt ikke er tilfĂŠldet.
Det er altid Êrgerligt, nÄr ens kunder ikke Þnsker at fÞlge en mere, men det har ikke den store effekt pÄ selve kampagnen. Det kan faktisk vÊre en fordel for kommende kampagner, da du herefter er mere sikret, at du kun har relevante og brugbare modtagere som abonnenter. Det handler i bund og grund om at have en sÄ nÞjagtig statistik som muligt, hvilket du ikke har, hvis halvdelen af modtagerne ikke er relevante.