Markedsføring på flere platforme

Få kunder til at besøge din forretning

En fysisk butik eller en webshop har typisk de samme mål for øje, hvad end det er kundebesøg eller produktsalg.

For at få mest ud af markedsføringskronerne, bør man arbejde strategisk med planlægning af ens budskaber. Du skal definere hvilke budskaber, der er bedst egnet til hvilket medie og hvilke platforme, så du kommunikerer specifikt til din målgruppe.

Få kunder til at besøge din forretning
avisannoncer

Ét medie er ikke nok til at booste din forretning

Mange tror godvilligt, at en pæn hjemmeside eller høj aktivitet på de sociale medier er nok til at booste deres forretning. Sandheden er blot, at synlighed på flere platforme, er med at til skabe en helhedsoplevelse og en kontinuerlighed af netop din forretning. Hvis en kunde frafalder på et medie, har du muligheden for at tilbagevinde dennes opmærksomhed på et andet.

Online versus trykt markedsføring

Trykt markedsføring, såsom annoncer i avisen, flyers, kataloger og accessoires, er ikke på vej ud af markedet. Desuden er online markedsføring kommet for at blive.

Spil derfor på flere heste. Skaber man synlighed på både Facebook og i den lokale avis, har man dobbelt så stor en chance for at fange kunderne.

e-avis
Mobilvenligt Website

Sociale Medier

Har du er godt tilbud? Eller har du fået nye spændende varer i din forretning? Så giver det mening at informere kunderne om det på de sociale medier. På de sociale medier har man kun et par sekunder til at opfange forbrugernes opmærksomhed. Det er derfor vigtigt, hvordan budskabet er udformet, og hvordan dine varer bliver fremstillet. Lok dine kunder med spændende overskrifter, gode billeder og korte videoer for at øge interessen.

 

Flere forretninger bruger også de såkaldte ”influencers” til at promovere deres produkter. Der er efterhånden influencers til alle målgrupper, og vælger man den rigtige til at promovere sit produkt, kan det få mange kunder ind i butikken. Mennesker elsker mennesker. Når først én har sagt god for netop dine produkter, giver det andre lysten til at prøve det.

Displayannoncering

Med displayannoncering har du mulighed for at skabe opmærksomhed eller kommunikere specifikke budskaber på utallige af hjemmesider på nettet. Hvis du ved, at din målgruppe er interesseret i sport, kan displayannoncering give dig synlighed på højt besøgte sportshjemmesider eller overfor brugere med netop denne interesse.

 

Retargeting er en anden god mulighed for ikke at miste dine kunders interesse. Har din kunde allerede besøgt din webshop, men på beklagevis sprunget fra inden købsprocessen, har du mulighed for senere at præsentere produkterne eller dit brand igen for samme kunde.

Indholdsoptimering
Fri Support

Hjemmesider og webshops

Har du ikke en fysisk butik, men derimod en webshop, er det ikke ligegyldigt, hvordan den er opbygget. Kommer den vigtigste information på forsiden? Er menuen nem at navigere i? Fungerer kategoriseringen? Er designet troværdigt? Er ”kurv”-systemet nemt og lokker du med mersalg? Der er mange funktioner, som er vigtige for, at dine kunder besøger dig igen. Simple funktioner. Kundeanmeldelser har eksempelvis en kæmpe salgsværdi, da kunder finder andre kunder troværdige.

 

Har du en fysisk butik, er hjemmesiden stadigvæk vigtig men af andre årsager. Langt de fleste kunder vil besøge din side for at finde praktiske oplysninger, såsom åbningstider, adresser og telefonnumre. Det gør det nemmere for dine kunder at komme ind i din forretning. Du kan tiltrække flere kunder med eksempelvis billeder af dine produkter, menukort, butik, medarbejdere med mere. Lad din hjemmeside afspejle stemningen i din butik.

Automatisering

E-mail marketing

E-mail marketing er et næsten uundværligt element i din markedsføring, hvis du har en webshop.  Hvis en potentiel kunde har lagt produkter i kurven på din webshop, men forlader siden uden at købe dem, kan du automatisk sende en e-mail påmindelse, som indeholder netop disse produkterne kort tid efter besøget.

Opbyg en markedsførings
plan med os

advicer skaber full service markedsføring