De bedste metoder til at fastholde kunderne

Tryksager (kataloger, magasiner, flyers, bannere, med mere)
Tryksager har evnen til at tale til sanserne på helt andre præmisser end digitale reklamer.
Papirets ru eller glatte overflade. Emballagens form og størrelse. Adskillige budskaber kan kommunikeres direkte og samles i et katalog eller i en folder. Tryksagens største styrke er samtidig muligheden for at tage den med overalt. Også selvom der ikke er internetdækning.
Derfor har tryksager kontinuerligt evnen til at kommunikere budskaber til dine kunder, og er en væsentlig medspiller til at fastholde dine kunders interesse.
Avisannoncer
Dagblade og ugeaviser er annoncørens direkte vej til kundernes postkasse.
Avisens læsere er loyale, og det giver dig mulighed for at henvende dig til de målgrupper, som rent faktisk er indstillet på at give dig deres opmærksomhed. Har du eksempelvis gentagende sæsonbaserede tilbud, kan du vælge hvilke dækningsområder, du ønsker at annoncere tilbuddet inden for. Advicer er en del af Mediehusene Midtjylland, og kan derfor formidle annoncering i et meget stort område lokalt rundt om din forretning.
Underbevidst gør du gentagne gange læseren opmærksom på din virksomhed, når du annoncerer. Måske i kombination med andre markedsføringselementer
Sociale medier
Hvis du ønsker at fastholde dine kunder, så bliver du nødt til at kommunikere til dem dér, hvor de befinder sig.
Alle er på sociale medier i dag. Derfor er dine kunder det også. Ordet ”social” er netop nøgleordet for disse medier, da du har mulighed for at pleje og bearbejde relationerne direkte til kunderne. Din virksomhed kan med andre ord få en personlig relation med hver enkelt kunde, og folk køber fra dem, de kender. Vi hjælper din virksomhed med at lære dine kunder og din målgruppe bedre at kende, og viser dig hvordan dette kan lade sig gøre via sociale netværkstjenester.
E-mail marketing
Nyhedsbreve skal ikke undervurderes - det er nemlig et fremragende redskab til at fastholde kunder, uden at det kræver det store tidsforbrug.
E-mail marketing er en af de mest automatiserede reklamemetoder på markedet, fordi det er muligt at udsende foruddefineret værdiskabende indhold baseret på dine kunders adfærd og købsflow. Du kan sende planlagte serier af e-mails, som eksempelvis indeholder en e-bog, et katalog eller for eksempel en påmindelse om gode udsalgstilbud.
Hjemmesider og webshops
Brug din hjemmeside til at give kunderne merværdi. Blogs er blevet mere og mere populært.
For det første, fordi du kan integrere din blog med adskillige andre platforme. For det andet fordi du har mulighed for at skabe indhold, som har værdi for dine kunder. Du kan informere om udviklingen af dine produkter. Eller give gør det selv-tips. Med andre ord har du, som ekspert inden for din branche mulighed for at dele ud af din viden til dine kunder. Hvis du er i stand til at skabe indhold, som vækker interessen hos dine kunder, besøger de højst sandsynlig din blog, og dermed din hjemmeside, igen.