Ændre dine kunders meninger

Påvirk beslutningsprocessen baseret på dine kunders adfærd

Det er ikke alle besøg på hjemmesider og webshops, som konverteres til møder/salg. Mange tror, at man kun er én chance for at påvirke sine besøgende.

. Det er langt fra sandt. Der findes mange metoder til at genvinde og konvertere tidligere besøgende til kunder. Baseret på dine kunders adfærd på din hjemmeside eller webshop, kan du påvirke dem flere gange i kunderejsen. Følgende metoder benyttes ofte til at påvirke beslutningsprocessen hos interesserede.

Markedsforing
Automatisering

E-mail marketing

Nyhedsbreve er et fantastisk redskab til at påvirke personer, som har udvist interesse for enten et specifikt område på din hjemmeside eller bestemte produkter. Baseret på dine besøgendes adfærd kan du opstille adskillige e-mailflows, så de får e-mails, der netop er relevante for dem.

Hvis en potentiel kunde har lagt produkter i kurven på din webshop, men forlader siden uden at købe dem, kan du automatisk sende en e-mailpåmindelse kort tid efter, som indeholder netop disse produkter.

Displayannoncering

Retargeting er en anden god mulighed for ikke at miste dine kunders interesse. Har din kunde allerede besøgt din webshop, men er på beklagevis sprunget fra inden købsprocessen? Så har du mulighed for på et senere tidspunkt at præsentere produkterne igen for samme kunde.

På denne måde kan du påvirke beslutningsprocessen, selvom kunden ikke befinder sig på din hjemmeside.

e-avis
Mobilvenligt Website

Sociale Medier

Facebook er på det seneste blevet mere webshop-venlige. For det første kan du også på Facebook præsentere produkter, som besøgende allerede har udvist interesse for. Denne form for annoncering fungerer på samme måde som retarteting ved displayannoncering. Forskellen er dog, at annoncerne kun eksponeres på Facebook.

For det andet kan man på virksomhedssiden oprette produkter, som sælges på en webshop. Foruden dette er det også muligt at tagge disse produkter, så de kan anbefales i opslag og kommentarer.

Hjemmesider og webshops

Det kræver en hjemmeside eller webshop for at benytte ovenstående markedsføringsstrategier. Før besøgende kan påvirkes yderligere, skal de først have udvist interesse. Deres adfærd skal kunne spores og vigtigst af alt: kunderejsen skal gennemtænkes på din platform.

Fri Support

Opbyg en markedsførings
plan med os

advicer skaber full service markedsføring