5 gode måder at markeds­føre sig på

Der er så mange forskellige muligheder for at markedsføre sit brand eller produkt, at det kan virke uoverskueligt. Derfor er det fristende bare at gøre, som man plejer. Men er det nu også det mest fornuftige?

Advicer blogindlæg
Trine Lund

COO

Trine Lund

+45 96 26 37 52

trine@advicer.dk

Del

Indholdsfortegnelse

Jeg mener, at vi skal udnytte al den gode teknologi, der giver annoncørerne mulighed for at skabe relevant markedsføring – både for virksomheden som afsender og brugeren, der modtager. På den måde imødekommer vi den fragmenterede kunderejse og møder din målgruppe lige dér, hvor den befinder dig. Her giver jeg dig fem måder at markedsføre dit brand på, som forhåbentligt kan sætte tanker i gang om din egen markedsføringsstrategi.

Gør det nemt for interesserede at finde dig

Det er ikke sikkert, at brugerne ved, at det er netop dig, de leder efter. Måske leder de efter et produkt eller en ydelse, du tilbyder, men som også udbydes af dine konkurrenter. Derfor skal du sørge for, at brugerne ved, du eksisterer. Der er rigtig mange markedsføringstiltag, der kræver, at du har en hjemmeside. Denne kan optimeres, enten organisk gennem SEO-optimering eller betalt gennem Google Ads, så du rangerer højt blandt søgeresultaterne.

Vær nem at kontakte

Vi ved, at mange forbrugere søger online forud for et besøg i en fysisk butik. Derfor skal du lade informationer som adresse, telefonnummer og eventuelle åbningstider være nemt tilgængelige. Dette kan gøres med Google My Business, der tilmed understøtter punkt 1 på denne liste.

Råb højest

Man må ikke forveksle rådet om at råbe højest med at råbe for meget. Vi ved dog, at de indtryk, som vi møder oftest, hænger bedst ved i vores hukommelse. Dette sikrer, at modtagere af din markedsføring kan huske dit brand, selvom de ikke har brug for det på nuværende tidspunkt. Derfor bør man arbejde strategisk med frekvensen på sin markedsføring, uanset om den eksekveres online, offline, auditivt eller andet.

Gør dig uundværlig

Det er en ganske stor andel af forbrugerne, der foretager et køb, uden at have et behov for produktet. Derfor kan det være en god og rentabel idé at inspirere de potentielle kunder. Hvis du lykkes med at markedsføre dit brand eller dine produkter på en måde, så du skaber et behov hos modtagerne, når de eksponeres for din kampagne, så har du ikke bare solgt en vare – du har også fået en ny kunde, som du ellers ikke ville have fået.

Tilbyd noget

Når man gerne vil markedsføre sit brand og gøre opmærksom på sig selv, kan man anvende lokkemad i form af en konkurrence eller lignende. Denne måde at markedsføre sig på kan eksekveres på flere måder – blandt andet på de sociale medier. Hvis du lykkes med at få brugerne til at interagere med dit opslag, kommer du længere ud med din markedsføring. Dermed når du brugere, der ikke før kendte til din virksomhed, men nu er interesseret, fordi de kan få noget ud af at have en relation til dig, uden de selv skal investere i kendskabet. Nu er opgaven at få disse brugere til at fastholde relationen til dig, selvom de ikke vinder din konkurrence. Dette kan gøres gennem nyhedsbreveretargeting med flere.